Wat is beste anticonceptie naast pil?

Ik ben 16 en heb geen zin aan de pil te gaan, wat is beste anticonceptie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Zingen de kerk uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grapjas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het voorvocht kan ook sperma zitten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je de statistieken daarvan? Van iedere 100 vrouwen die hier een jaar lang op vertrouwen, raken er 27 zwanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo ongeveer net zo betrouwbaar als 'hopen dat je niet zwanger wordt'. Ook zo'n betrouwbaar voorbehoedsmiddel....
Condoom! Is zowiezo een goed middel. Je moet er een beetje handig mee worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Je hoeft er niet veel voor te doen, maar enkel eraan te denken. En gelukkig krijg je niet de hormonen binnen die je met de (prik) pil of een spiraaltje wel krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een aardig middel, maar niet het beste. Op de Pearl Index scoort ie theoretisch maar gemiddeld, en praktisch zelfs behoorlijk laag.
Wel is het een groot voordeel dat ie ook beschermt tegen aids en soa's.
Condoom,vrouwencondoom,spiraaltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiraal en dan heb je twee soorten , het koperspiraaltje en de hormoonspiraal die geeft heel lichtjes hormoon af en je menstruatie houdt er dan volgens mij ook mee op of in ieder geval minder. Heb zelf ervaring met koperspiraaltje en dat ging goed totdat ik zwanger werdt van een 1 eiige tweeling maar die spiraal was verzakt , ze had hem niet goed geplaatst daarvoor had ik hem ook en die was wel goed geplaatst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste anticonceptie is daadwerkelijke geheelonthouding. De kans op zwangerschap is zo goed als nul (theoretisch). Alleen heb je aan dit antwoord waarschijnlijk vrij weinig.

De zogenaamde "pearl-index" geeft de betrouwbaarheid aan van verschillende anticonceptiemiddelen.

Uit deze index blijkt dat de hormonale middelen het beste werken (niet alleen de pil, ook de nuvaring, implanon (staafje), pleister, prikpil en spiraaltje scoren erg goed).

Bij alle andere middelen is vooral de praktische score niet zo best. Het pessarium scoort aardig, maar is amper nog te verkrijgen.

Het koperspiraaltje is zonder hormonen en scoort erg goed, alleen zitten daar aardig wat bijwerkingen aan.

Succes met je keuze!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat is overigens de reden dat je de pil niet ziet zitten? Hormonen? Of het feit dat je dagelijks eraan moet denken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geheelonthouding is ook het niet nuttigen van( sterke ) drank. Dat haalt weinig uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt allerlei soorten geheelonthouding. Het lijkt me duidelijk over welke ik het hierboven heb... Althans, dat mag ik toch wel hopen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat doet leven. Toch zou ik het dan gedeel onthouding willen noemen.
Je hebt geen zin om aan de pil te gaan. Heb je daar geen zin in, omdat je die elke dag moet nemen? En wil je daarom een anticonceptiemiddel waar je niet bij hoeft na te denken of zou je wel een anticonceptiemiddel gebruiken waar jee 1x in de maand of 1x in de 3 maanden aan hoeft te denken?
Het spiraaltje is een anticonceptiemiddel waar je de eerste ong. 5 jaar niet aan hoeft te denken. Het is een soort parachute die in je baarmoeder worden geplaatst door een specialist. Het plaatsen doet bij sommige vrouwen pijn, maar daarna hoef je er niet naar om te kijken.
Dan heb je de prikpil. Dit is een injectie die eens in de drie maanden door de huisarts wordt toegediend. Je moet hiervoor dus om de 12 weken naar de huisarts om de injectie te laten toedienen.
Als laatste is er de anticonceptiering, dit is een ring die je als een tampon inbrengt. De ring laat je 3 weken zitten, daarna haal je deze eruit en wacht je 7 dagen om weer een nieuwe ring in te brengen (dit heet de stopweek).
Al deze methoden zijn (bijna) net zo betrouwbaar als een pil, mits je het op de juiste manier gebruikt.
Je kunt natuurlijk ook een condoom gebruiken, dit is de enige anticonceptie die ook soa's kan voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan waarom je niet aan de pil wilt!

Zelf heb ik jaren naar alle tevredenheid het Mirenaspiraaltje gebruikt. Dat is ongeveer zo betrouwbaar als vrouwelijke sterilisatie (maar dan wél direct omkeerbaar), het geeft minder hormonen af dan de pil, je hoeft er vijf jaar lang niet aan te denken en je wordt veel minder of zelfs helemaal niet ongesteld terwijl je het gebruikt.

Denk er wel aan: wat je ook kiest, je hebt nog steeds condooms nodig om je te beschermen tegen SOA's. Denk dan niet 'ik gebruik dan alleen condooms', condooms zijn wel de beste bescherming tegen SOA's, maar niet de beste bescherming tegen zwangerschap. Dus altijd combineren, condooms plus nog wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gesteriliseerde partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 16 bent? :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zei toch niet dat die pártner ook 16 zou zijn? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik toch ook niet? ;)
de dubbeltjes-methode!

werkt bij alle valuta overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey,,

Ik ben aan de prikpil!
echt ideaal, 1 keer in de drie maanden hoef je er maar aan te denken !
Hij is nog betrouwbaarder als een gewone pil, kan in combinatie met andere medicijnen. overgeven of dunne diaree heeft ook geen invloed.
Bij de eerste prik kan je nog wat gaan vloeien, maar bij de tweede heb je geen menstruatie meer ! dus ook geen gierende hormonen, vreselijke buikpijn krampen of dat gedoe met tampons !
Onthou wel,, dat hij 6 maanden uitwerktijd heeft, dus als je graag zwanger wil raken, moet je er wel rekening mee houden!

Vraag ernaar bij je huisarts, of kijk even op internet voor meer informatie !! heel veel succes ermee liefs xx